чендж лог от релиза 2,50,1
Build 2.50.01 (official) (14 May 2014)
==============
New features:
(*) Support for 3ds Max 2015;
(*) VRayProxy: Support for Alembic 1.5; Modified features:
(*) VRayMultiSubTex: Added an option to preserve the alpha of the sub-textures;
(*) VRayProxy: Make the "Animation offset" parameter animatable; Bug fixes:
(*) V-Ray loses its license when RPManager is running;
(*) V-Ray RT: Do not export SettingsCurrentFrame in .vrscene files;
(*) V-Ray RT GPU: Fixed crash with static geometry rendering;
(*) VRayCarPaintMtl and VRayFlakeMtl: Wrong material name in info message in 3ds Max 2013 and later;
(*) VRayDisplacementMod: Fixed a very slow rendering when Noise texture with animated parameter was used;
(*) VRayDistanceTex: Setting tex_inside_separate_on:true for a VRayDistanceTex constructor from MaxScript causes system exception;
(*) VRayExtraTex: Cloning VRayExtraTex element didn't clone the include/exclude list;
(*) VRayIES: Fixed a rare crash when loading scenes with VRayIES;
(*) VRayIES: Fixed crash after VRayIES light was created in 3D snap mode and 3ds Max was Reset;
(*) VRaySphereFade: Could not edit the gizmo objects list through MaxScript;
(*) VRayToon: Could not edit the exclude list through MaxScript;
(*) VRayLightMtl: Fixed random lighting between renderings with DirectIllumination and CompensateExposure on;
(*) Fixed truncated error messages in the V-Ray log for missing textures in 3ds Max 2013 and later;
(*) Increase the max stdio file handles to the maximum possible (2048) on 3ds Max startup;
(*) Some bake elements has duplicate class names of other plugins;
(*) The V-Ray caustics Auto save option is errorneously named casutics_autoSave in MaxScript;
(*) VRScene exporter didn't work for SSS2 materials;
как можно увидеть дата релиза май 2014, когда в ходу был 2014-2015 макс. 2016 еще не было. поставить не получится, судя по всему.
Цитата Анна82:
У нее на учебе стоит макс 2016 и хз какой вирей. Ставил ей последнюю версию макс и вирея, а на учебном компе - текстуры слетают. Если честно я в этом не понимаю ни чего)
совместимость у них у всех просто прекрасная. текстуры можно вернуть включив папку с текстурами в известные пути для макса, или использовав скрипты типо relink bitmaps или relinkMissingFiles или если ее учили что такое set project folder и она складывала текстуры в папку проекта, то просто сделать это) вариантов найти пропавшие текстуры на компе масса...