И снова шторы!

Автор
Сообщение
На сайте c 22.12.2008
Сообщений: 36
Доброго времени суток ВСЕМ!

Обращаюсь, в основном к профи, но надеюсь результат пригодится всем!

Уважаемые гуру визуала! Прошу помощи по созданию материала занавесок, штор, ну и вообще ткани, через которую будет проходить свет. Т.е. просьба в том, чтобы получить от Вас наиболее детальную информацию по данному вопросу, на что обратить внимание, какая кнопочка за что отвечает, что будет, если добавить того или того….

Я понимаю это практически целый урок, но прошу Вас, уделите внимание нам… начинающим… не умеющим, но жаждущим!
Я нашел немного инфы по данному вопросу:http://3ddd.ru/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=5227&postdays=0&postorder=asc&&start=0 
Но хотелось бы более подробно про шторы.

Буду очень признателен, если опишите, как создать мат штор как на картинке:
На сайте c 17.10.2006
Сообщений: 11377
Казань
найди блог Saluto - он описывает материал штор. Я его за основу брал, хорошо вышло
да и тут на форуме есть копия его текста
На сайте c 06.11.2006
Сообщений: 738
Киев
http://render.ru/books/show_book.php?book_id=432 
Возможно отсюда почерпнешь малую толику....знаний о материалах....
На сайте c 02.10.2006
Сообщений: 680
АР Крым Симферополь
t74b830df2d3934a00c44ebce034c4ae6.jpg
The VRay2SidedMtl material is a utility material provided with the V-Ray renderer. The material allows seeing the light on the backside of the objects. Use this material to simulate thin translucent surfaces like paper, cloth curtains, tree leaves etc. For further info see the Example sections.

Parameters

Front material - this is the material which is going to be used for front-side faces as defined by the object normals.

Back material - this is the material V-Ray will use for back side faces as defined by their normals.

Use back material checkbox - when this is off, V-Ray will consider both sides assigned with the front material. When this is on, you can assign a different material from the front one. For further info see the Example sections.

Translucency - this determines which side (front or back) relative to the camera is more visible in the rendering process. By default this value is 0.5, which means that both the side facing the camera, and the one facing away from it, will be visible to the same degree. When this parameter is closer to 0.0 the more of the material facing the camera is going be seen. When it is closer to 1.0, the more of the back material is seen.

Force single-sided sub-materials - when is is on (the default), the sub-materials will render as one-sided materials. Turning this option off is not recommended.

Notes
This material will give best results when assigned to singleside objects (non-shelled) objects like planes, extruded splines etc. Otherwise it can lead to extremely longer rendertimes.
На сайте c 22.12.2008
Сообщений: 36
Спасибо за инфу и ссылки
На сайте c 22.12.2008
Сообщений: 36
nailgun
слушай, а "Saluto" точно правильно написано, потому что при поиске по автору - говорят нет сообщений от такого ?
На сайте c 17.10.2006
Сообщений: 11377
Казань
Saluto тут не регистрирован. Надо искать просто в форуме
На сайте c 22.12.2008
Сообщений: 36
а! понял! что то туплю ....
На сайте c 25.10.2007
Сообщений: 446
http://3ddd.ru/modules/phpBB2/viewtopic.php?t=2014 

Посмотри,здесь что то есть про тюль.Может поможет.
Читают эту тему: