Поддержка .NET в 3DS MAX !!!

Автор
Сообщение
Активность: 0
На сайте c 03.06.2009
Сообщений: 3
Прочитал в Инете, что Autodesk включит в 9-й MAX поддержку .NET. С .NET и C# я дружу поэтому хотел спросить, в чём собственно эта поддержка заключается? Это замена MAX Script или можно полноценно программировать?
На сайте c 17.10.2006
Сообщений: 11377
Казань
насколько знаю без нет он просто не работает.

а вообще почитайте про SDK
Активность: 0
На сайте c 03.06.2009
Сообщений: 3
Вообщето про него, вот что написано:

3ds Max API/SDK

Unlock the power of the 3ds Max 3D modeling, 3D animation, and rendering software architecture for programmers.

Direct Access to Functionality

* Extend 3ds Max software with direct access to functionality.
* Create any type of geometry, including triangle-based meshes, splines, NURBS, and other geometric forms; create procedural geometry and parameter controls in the command panel.
* Develop new object modifiers that alter entire objects, or aspects of objects, such as texture coordinates and material assignments; implement Edit Modifiers to enable editing of specific object types.
* Implement Space Warps—object modifiers that affect objects in world space.
* Create controllers for animation data of various types.
* Create new systems that combine items such as procedural objects, controllers, modifiers, and Space Warps.
* Develop new materials, shaders, and textures.
* Write image-processing plug-ins that implement different types of filters.
* Increase the software’s file-type support with file import/export and image loading/saving plug-ins; develop plug-in renderers, antialiasing filters, and rendering effects plug-ins.
* Implement modal utilities, such as 3D paint.
* Access mental ray data via the mental ray for 3ds Max SDK.
* Access Biped and Particle Flow through separate interfaces.
* Use 3ds Max Data Exchange Interface (3DXI)—a streamlined interface fine-tuned for game developers—to efficiently transfer 3ds Max data into a game engine.

А мне было интересно услышать мнение того кто пользовался. Можно-ли в 3DS MAX программировать поведение объектов на C#, или это просто набор классов 3DS MAX с помощью которых можно просто писать расширения для самой 3DS MAX? В смысле не превращается-ли с этим расширением MAX в среду программирования для 3D, а то MAX-Script это уж очень убого?!
На сайте c 05.03.2007
Сообщений: 314
Quote:
включит в 9-й MAX

это который 3 года назад вышел?
Читают эту тему: