Прочитал в Инете, что Autodesk включит в 9-й MAX поддержку .NET. С .NET и C# я дружу поэтому хотел спросить, в чём собственно эта поддержка заключается? Это замена MAX Script или можно полноценно программировать?
Unlock the power of the 3ds Max 3D modeling, 3D animation, and rendering software architecture for programmers.
Direct Access to Functionality
* Extend 3ds Max software with direct access to functionality.
* Create any type of geometry, including triangle-based meshes, splines, NURBS, and other geometric forms; create procedural geometry and parameter controls in the command panel.
* Develop new object modifiers that alter entire objects, or aspects of objects, such as texture coordinates and material assignments; implement Edit Modifiers to enable editing of specific object types.
* Implement Space Warps—object modifiers that affect objects in world space.
* Create controllers for animation data of various types.
* Create new systems that combine items such as procedural objects, controllers, modifiers, and Space Warps.
* Develop new materials, shaders, and textures.
* Write image-processing plug-ins that implement different types of filters.
* Increase the software’s file-type support with file import/export and image loading/saving plug-ins; develop plug-in renderers, antialiasing filters, and rendering effects plug-ins.
* Implement modal utilities, such as 3D paint.
* Access mental ray data via the mental ray for 3ds Max SDK.
* Access Biped and Particle Flow through separate interfaces.
* Use 3ds Max Data Exchange Interface (3DXI)—a streamlined interface fine-tuned for game developers—to efficiently transfer 3ds Max data into a game engine.
А мне было интересно услышать мнение того кто пользовался. Можно-ли в 3DS MAX программировать поведение объектов на C#, или это просто набор классов 3DS MAX с помощью которых можно просто писать расширения для самой 3DS MAX? В смысле не превращается-ли с этим расширением MAX в среду программирования для 3D, а то MAX-Script это уж очень убого?!