v-ray 2.0 для 3ds max 2012 существует?)

Автор
Сообщение
На сайте c 15.03.2010
Сообщений: 19
Ханты-Мансийск
здравствуйте)...помогите ближнему своему(ближнему неумехе ).. ... установила max2012 для него vray ...а как перенести материалы туда?..В Material Editor пустые черные окошки...тема была наверное уже такая-простите но не могу найти.. .
может я vray опять неправильно крякнула???
На сайте c 06.10.2010
Сообщений: 638
Тирасполь
Переключиться на вирей в настройках рендера надо для начала. Горячая клавиша f10.
На сайте c 02.04.2007
Сообщений: 1556
tata_nusha
Нужно выбрать профиль, тогда все будет отображаться как надо. И вирей будет включен по умолчанию при запуске макса.
На сайте c 15.03.2010
Сообщений: 19
Ханты-Мансийск
ага это я сделала)..все равно нет
На сайте c 15.03.2010
Сообщений: 19
Ханты-Мансийск
mat.jpg
На сайте c 02.04.2007
Сообщений: 1556
tata_nusha
Если Вы сделали то, что написано в моем посте, то нужно еще и перезапустить макс.
На сайте c 15.03.2010
Сообщений: 19
Ханты-Мансийск
неа...уже и полностью комп перезагрузила..нет..
На сайте c 06.02.2007
Сообщений: 453
Milky Way
На центре писали, что это не офф релиз!
Я сам потестил, на ночь поставил считать интерьер, взятый с 2011 макса, время рендера не увеличилось, зато после просчета 2х кадров, макс вылетел, у меня в глобальных переменных стоит старое семлирование врея ( это я делал для версии время 2,002) может для 03 версии эту переменную надо убрать. На офф.форуме хаосов писали что ломаная версия вышла раньше официальной )) и что типа это липа. офф версия стала доступна 5 мая только, соответственно назревают сомнения по поводу честности данной версии народного врея
На сайте c 15.03.2010
Сообщений: 19
Ханты-Мансийск
retir
а это может быть из-за того что у меня одновременно еще стоит макс 2010.....либо от того что вида 7..??
На сайте c 17.10.2006
Сообщений: 11377
Казань
tata_nusha
можно ещё в настройках рендера (assign render) вручную выставить vray и потом нажать save as default
материалы в редакторе останутся менталские, но хоть рендер переключать не надо будет

но вообще надо было ставить max не design раз ментал не юзаете. с ним попроще.

Nemo
да собственно и фиг с ним ) Зато вирей УЖЕ есть. Сломают офрелиз - переползём на него. Меня радует что 2.0.0.3 чище рендерит. Как раз в одной работе было очень важно. А ставить 1,5 уже не охота )

возможно, что вирей таки Хаос сам вбросил. Понял, что долгий лом версии для 2011 вышел ему боком.
На сайте c 01.10.2009
Сообщений: 168
На сайте c 01.10.2009
Сообщений: 168
Build 2.10.01 official
==============

New features:


Separate VRayFlakesMtl material with just the flakes from the VRayCarPaintMtl material;
Added VRayGLSL material for direct rendering of GLSL shaders with V-Ray extensions;

Modified features:


The V-Ray RT render server prints out some more information in GPU mode (useful for troubleshooting);
Added access to the V-Ray material override exclude list from MaxScript;
Support for the four FumeFX render elements;
Ability to call the "Calculate" and "Save to CSV file" operations on the VRayLightMeter from MaxScript;
The "Browse" button for the "Split channels" file name now opens the folder with the currently selected name (if any);
Added an environment override slot for VRayCarPaintMtl material;
Added bump slot for the base layer of VRayCarPaintMtl material;
Ability to turn off "trace reflections" for separately for each layer of the VRayCarPaintMtl material;
Added MaxScript function, vrayEditDRSettings(), to open the DR settings window;
Added possibility to specify user command-line options to 3dsmax.exe when started from the V-Ray DR spawner;
VRayMtlID and VRayObjectID render elements now have an option to generate colors instead of integers for proper antialiasing;
XML output for the VRayRenderID render element;
MaxScript-only option "dome_visibleOriginal" for dome lights to control filtering of the light texture for glossy rays;
Added an option to VRayToon to compensate the camera exposure;
Ability to map the radius in VRayDistanceTex with a texture;
Option in VRayDistanceTex for a solid inside color;
Custom V-Ray materials now work in the Hair&Fur modifier;
Hair&Fur now produces the same object ID as the emitter object;
The V-Ray bitmap to VRayHDRI converter script did not take into account the input gamma of textures;
Crash with particular pre-render script that turns off V-Ray lights before rendering;
VRayBlendMtl material blocks the material IDs of its sub-materials;
V-Ray RT: Added support for RPManager material;

Bug fixes:


Noise with "Clamp output" option enabled produced noisy renders;
Hilights from the base reflection layer of VRayCarPaintMtl material were darker than they should be;
Slow rendering with many overlapping VRayProxy primitives;
Randomly missing gizmos when rendering VRayEnvironmentFog;
VRayLights that exclude an object could still affect that object through GI;
Rendering with GI may use more detailed texture mip-map levels than necessary;
VRayHDRI may not respect the specified memory limit for tiled textures;
Crashes with particle systems with 3d displacement and motion blur enabled;
Spikes with 3d displacement with "Keep continuity" enabled and particular bad geometry;
Incorrect velocity element with VRayFur;
Image copied from VFB to clipboard had the first column of pixels swapped for the last one;
Loading an image in the V-Ray VFB with a different resolution did not work correctly;
img2tiledexr used wrong formula when converting images from sRGB color space;
vrim2exr did not preserve the pixel aspect information in the resulting .exr file;
ply2vrmesh can convert RealFlow .bin files to .vrmesh files;
VRayExposureControl was not accessible from MaxScript;
Script error when there is a VRayPlane object in the scene;
VRayPhysicalCamera in "Movie" mode was not exported correctly;
Mesh lights were not exported with the .vrscene exporter script;
Fringes on the edges of flakes in VRayCarPaintMtl material;
Crash with VRayCarPaintMtl material when rendering of texture maps is globally disabled;
Warning about "Retrace threshold" and "Use light cache for glossy rays" was printed even when not using the light cache;
Exception after rendering when the "V-Ray raw image file" is chosen and the V-Ray VFB is not enabled;
The V-Ray presets did not load if they were saved on a system where the decimal symbol is ",";
The file save dialog for .vrimg/.exr files was not resizable;
The VRayFastSSS2 material was not exported by the .vrscene MaxScript exporter;
The VRayLightSelect element allowed the user to pick meshes instead of just lights;
Incorrect velocity element when rendering Hair&Fur natively;
The .dra file exported from the Hair&Fur plugin is now moved to the temporary 3ds Max folder instead of the root one;
Wrong spelling for "affect specular" option in VRaySun;
Slow rendering of VRayEnvironmentFog with animated Noise texture;
V-Ray RT: Objects could disappear in animation;
V-Ray RT: When used as production renderer, animation of deforming objects was ignored;
V-Ray RT: Wrong exposure when physical camera type was "Move cam" or "Video cam";
V-Ray RT: VRayEdgesTex was listed as incompatible with V-Ray RT;
V-Ray RT: 3ds Max froze if V-Ray RT was working as an ActiveShade renderer and the user attempted to run V-Ray RT as production renderer;
V-Ray RT: .vrscene export was not correct if the system decimal symbol was ",";
V-Ray RT: When V-Ray RT was used as production renderer and max. paths per pixel was 0, it was always reset to 64;
V-Ray RT: ActiveShade rendering is now paused when doing normal production rendering;
V-Ray RT: Render restarted when changing a perspective view, even if the ActiveShade window was locked to using another camera;
V-Ray RT: Scene was empty if motion blur was enabled;
V-Ray RT: Problem with canceling batch render of animations;
V-Ray RT: Adding new objects/lights is not reflected in the ActiveShade window in 3ds Max 2012;
V-Ray RT: Standard camera FOV animation was not working;
V-Ray RT: Support for the "Camera map per pixel" texture;
V-Ray RT: ParticleFlow systems did not update when an animation with V-Ray RT as production renderer;
V-Ray RT: Camera target distance was not updated correctly when rendering through Backburner;
V-Ray RT: Issue with VRayLightMtl material inside a VRayBlendMtl material;
V-Ray RT GPU: Textures for the color of VRayLightMtl material did not work;
На сайте c 10.07.2008
Сообщений: 1701
Екатеринбург
потрясно)
На сайте c 01.10.2009
Сообщений: 168
Для сцен, созданных в предыдущих версиях, возможно придется заново установить камеру.
На сайте c 21.07.2008
Сообщений: 1199
Quote:
s-300pmu

Чего то я не понял, его уже сломали?

Похоже на то, спасибо дружище
На сайте c 17.10.2006
Сообщений: 11377
Казань
На сайте c 09.10.2006
Сообщений: 26
Украина, Одесса
Спасибо персикам ))))))))))))) Уже работаю....
На сайте c 17.12.2008
Сообщений: 56
Ukraine
кто тестил, что по времени выходит? намного дольше чем сп5? или 2.0?
На сайте c 20.01.2008
Сообщений: 45
Vray 2.0 SP1 (Build 2.10.01) 3dsmax 9,2008,2009,2011,2012 x64

3dsmax 2012 x64
Code:
http://letitbit.net/download/66481.6412a2f5c674a8f86047355ef638/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2012_x64.rar.html   http://shareflare.net/download/83553282.a8f86047355ef638/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2012_x64.rar.html   http://depositfiles.com/files/pvzz6v8xo  

3dsmax 2011 x64
Code:
http://letitbit.net/download/32782.374d2ab6bd5935f9cf0d7f537c3c/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2011_x64.rar.html   http://shareflare.net/download/83553281.35f9cf0d7f537c3c/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2011_x64.rar.html   http://depositfiles.com/files/897eqwusb  

3dsmax 2009 x64
Code:
http://letitbit.net/download/99654.9efc13aad7d7608efcaf708b2bea/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2009_x64.rar.html   http://shareflare.net/download/8355325.608efcaf708b2bea/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2009_x64.rar.html   http://depositfiles.com/files/qcrlsd2cr  

3dsmax 2008 x64
Code:
http://letitbit.net/download/22762.2b03e860122efb3f0bb055322965/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2008_x64.rar.html   http://shareflare.net/download/83553229.fb3f0bb055322965/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_2008_x64.rar.html   http://depositfiles.com/files/019v2riix  

3dsmax 9 x64
Code:
http://letitbit.net/download/06398.0635da7df65cb1b42d5f021cd096/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_9_x64.rar.html   http://shareflare.net/download/83553256.b1b42d5f021cd096/Vray_2.0_SP1_For_3dsMax_9_x64.rar.html   http://depositfiles.com/files/cnhr6ev39  
На сайте c 01.10.2009
Сообщений: 168
2012x64
http://www.filesonic.com/file/929692024  
http://bitshare.com/files/qre1ujdw/SP112.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/abtyzSW/SP112.rar  
http://www.uploadstation.com/file/XEN8mDq/SP112.rar  

2012x32
http://www.filesonic.com/file/992258824/8612.rar  
http://bitshare.com/files/vxh1iiad/8612.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/HWUVpK9/8612.rar  
http://www.uploadstation.com/file/uvjhJ22/8612.rar  

2011x64
http://www.filesonic.com/file/929692014  
http://bitshare.com/files/2xqshwxj/SP111.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/kXWY2Kh/SP111.rar  
http://www.uploadstation.com/file/gtaeYmU/SP111.rar  

2011x32
http://www.filesonic.com/file/992258804/8611.rar  
http://bitshare.com/files/xv7nhnjw/8611.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/scjrznp/8611.rar  
http://www.uploadstation.com/file/59JU5Ac/8611.rar  

2010x64
http://www.filesonic.com/file/992258734/SP110.rar  
http://bitshare.com/files/szy6a5ru/SP110.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/uG4E7BC/SP110.rar  
http://www.uploadstation.com/file/nCtHkcB/SP110.rar  

2010x32
http://www.filesonic.com/file/992258794/8610.rar  
http://bitshare.com/files/wr3qlnrt/8610.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/Rak9STQ/8610.rar  
http://www.uploadstation.com/file/c4Pp9Kp/8610.rar  

2009x64
http://www.filesonic.com/file/929861394/SP109.rar  
http://bitshare.com/files/j0ui1ii9/SP109.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/TPxZ3RA/SP109.rar  
http://www.uploadstation.com/file/AdWGPvC/SP109.rar  

2009x32
http://www.filesonic.com/file/992258784  
http://bitshare.com/files/unkx5tsq/8609.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/vnhCzph/8609.rar  
http://www.uploadstation.com/file/PN5N8GX/8609.rar  

2008x64
http://www.filesonic.com/file/929692004  
http://bitshare.com/files/19az02pi/SP108.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/9YMPH6g/SP108.rar  
http://www.uploadstation.com/file/BJdvdH8/SP108.rar  

2008x32
http://www.filesonic.com/file/992258764  
http://bitshare.com/files/wv67dnr3/8608.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/hfgfWsg/8608.rar  
http://www.uploadstation.com/file/jqkyaRU/8608.rar  


09x64
http://www.filesonic.com/file/929691994  
http://bitshare.com/files/n3ifwg0o/SP19.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/YkDnDjY/SP19.rar  
http://www.uploadstation.com/file/McYhYfK/SP19.rar  

09x32
http://www.filesonic.com/file/992258754/869.rar  
http://bitshare.com/files/952vl7ho/869.rar.html  
http://www.fileserve.com/file/vdQktAa/869.rar  
http://www.uploadstation.com/file/NCfPyu7/869.rar  
Читают эту тему: