Добрый день, помогите пожалуйста, найти скрипт для того, что бы задать интерполяцию в материалах Min rate -2 Max rat -3. Случайно вот таким скриптом -->7h_vray_automator_info, отключила интерполяцию на всех матах, теперь на рендере ужасный шум и пятна.
интерполяцию вообще включать не стоит, она замедляет рендер в 2 раза, даже если интерполяция включена только у одного мата, которого и на рендерах даже не видно
На сайте c 05.01.2012
Сообщений: 734
Бетонный артефакт
Так включите этим же скриптом обратно.
По теме - слово разработчикам:
Chaosgroup forum
thread: Cleanup noise in Elements: Reflection and Shadow - Also LOOONG render times
p7
Svetlozar Draganov:
"...Material Interpolation - this is one of my favorite features in Vray - especially for Glossy Reflections with value below 0.75. I have always use it if I have large elements in my scene like walls/floors/ceilings etc with lower glossiness- it will speed up your rendering a LOT and it will clear the noise very well - it works fantastic. The downside of this as every interpolation in Vray is it could not be used in animations - but for stills is just the best. This is actually Irradiance Map Interpolation and the settings are just the same as Irradiance Map Settings.In Reflection Interpolation Settings there are - Min/Max Rate , Interp.Samples , Color and Normal Threshold - what is missing here is Hemispherical Subdivisions and this parameter is Refl.Subdivisions.Tweaking this parameters is just like tweaking Irradiance Map but one general rule is important: Don't enter Min/Max rates in Interpolation lower/higher than Min/Max Rate in Irradiance Map.
In other words let say you have IM with Min rate = -3 Max rate = 0 for Reflection Interpolation don't enter values below -3 for Min rate and above 0 for Max rate - otherwise when you hit render IM will calculate extra passes. For example if IM Min rate = -1 and Max rate = 0 - you will expect to calculate two passes - but if you have materials with Min rate -3 Max rate 0 - then the passes will be four. Try to fit Interpolation rates into IM rates!When I tweak Interpolations I usually start with default values - if the result is too smooth or floating I increase Max Rate and decreate Min rate and increase Hemispherical Subdivision which here is Reflection Subdivisions."
Лично у меня ничё не замедлялось, но выигрыша в простом интерьере по скорости я не получил (в GI были IM+LC).