WaOne
Попробуйте скопировать файл cgauth.dll еще и в папку Crogramm FilesChaos GroupV-RayRT for 3ds Max 2011 for x32Bin, предварительно сохранив оригинальный файл из этой папки(так на всякий случай).
WaOne
Попробуйте скопировать файл cgauth.dll еще и в папку Crogramm FilesChaos GroupV-RayRT for 3ds Max 2011 for x32Bin, предварительно сохранив оригинальный файл из этой папки(так на всякий случай).
Хм…
Пробовал этот трюк. Но необходимый фаил у меня спрятался аж в
…=>Chaos Group=>V-Ray=>RT for 3ds Max 2011 for x86=>bin, а не в корень папки «RT for 3ds Max 2011 for x86».
PS Просто в мануале по установке он должен был быть в корне
Я тоже чуток потестил, конкретных чисел не приведу, но упадок скорости на 2.0 ощущается существенно. Именно на иррадианс мапе...
Пока переходить не буду, может решиться как-то вопрос.
Кто тестил 2.0, обратите внимание в интерьерах с включенными скай порталами на потолок около окна и области откосов. Излишнего шума у вас там не наблюдается?
SIL
Да. В хелпе пишут чтобы было меньше тормозов надо уменьшать число рейз пер пиксель. Тогда и скорость обновления сцены будет выше. Кстате, в октане или арионе картина аналогичная по тормозам системы.
General
While there are new features in V-Ray 2.0, we have tried to keep the compatibility with older V-Ray versions where this is possible. Nevertheless, a few changes to the basic operation of the V-Ray rendering engine were made. The most important of these are outlined below. Note that there may be other changes not mentioned here.
Changes to the Adaptaive DMC image sampler
The Adaptive DMC image sampler in V-Ray 1.5 could not properly reduce noise in darker parts of the image when the Subpixel mapping and Don't affect colors options in the Color mapping section were enabled together with the Gamma setting. This was because the image that the sampler "saw" was quite different from the actual final result and the sampler did not put enough samples in these areas. Such sutiations required lowering of the DMC color threshold to produce a good result.
This is corrected in V-Ray 2.0, but it means that older scenes might render slower than with V-Ray 1.5 because more image samples will be calculated. In most cases, this can be fixed by increasing the DMC color threshold, as it no longer needs to be very low to produce a clean image. If for any reason you need to revert to the old (and wrong) sampling method, you can create an environment variable called VRAY_OLD_SAMPLING and give it a value of 1.
Note that this change concerns image sampling only; other sampling routines (for exmple for GI etc) are not affected.
Licensing
V-Ray 2.0 cannot run with the license server from previous V-Ray versions - you must use the V-Ray license server provided with V-Ray 2.0 itself. However the V-Ray 2.0 license server will work fine for V-Ray 1.5 as well. In addition, V-Ray 2.0 requires a different license on the dongle than V-Ray 1.5. This means that in general a dongle will contain licenses for both V-Ray 2.0 and V-Ray 1.5 in order to support full backward compatibility. The two types of licenses are not additive - using one V-Ray 1.5 license will also block one V-Ray 2.0 license. The reverse is also true - using one V-Ray 2.0 license will block one V-Ray 1.5 license. It is possible that a dongle contains more licenses for V-Ray 1.5 than for V-Ray 2.0, for example, if the user has chosen not to upgrade all of their existing licenses.
modulator55
Смысл перехода на Vray2, на мой взгляд, есть хотя бы в том, что появилась возможность настраивать сцену, хотя и не в самом хорошем качестве, но удобоваримом, интерактивно, используя RT в качестве ActiveShade.
На картинке - есть объект в настроенной сцене, затем можно менять положение источников света, геометрию объекта, материалы и все эти изменения наблюдать почти сразу, в течение нескольких секунд. Это было уже в SP4a, но там все то же самое делалось с тормозами. В Vray2+RT на моей трехгодовалой машине все происходит достаточно быстро и без неожиданных вылетов.
Как-то так.
А как же блум и глоу ? по моему тоже хорошие вещи. Так же дисперсия? Да много там вообще то хорошего. Единственный вопрос, как будет с ним работать мультискатер, автограс и тд примочки.
Di_2
Не понравился прикрученный RT тем что, постоянно вылетал, сейчас (на Vray2+RT) такого нет. Пробовал на разных сценах - экстерьер и интерьер от эверов, на своих работах, на предметке, пока полет нормальный. modulator55
Видеокарта GTX280, но она не используется, все идет на CPU.