Cynic
Активность: 0
Сообщения | Дата |
---|
Вообщето про него, вот что написано:
3ds Max API/SDK
Unlock the power of the 3ds Max 3D modeling, 3D animation, and rendering software architecture for programmers.
Direct Access to Functionality
* Extend 3ds Max software with direct access to functionality.
* Create any type of geometry, including triangle-based meshes, splines, NURBS, and other geometric forms; create procedural geometry and parameter controls in the command panel.
* Develop new object modifiers that alter entire objects, or aspects of objects, such as texture coordinates and material assignments; implement Edit Modifiers to enable editing of specific object types.
* Implement Space Warps—object modifiers that affect objects in world space.
* Create controllers for animation data of various types.
* Create new systems that combine items such as procedural objects, controllers, modifiers, and Space Warps.
* Develop new materials, shaders, and textures.
* Write image-processing plug-ins that implement different types of filters.
* Increase the software’s file-type support with file import/export and image loading/saving plug-ins; develop plug-in renderers, antialiasing filters, and rendering effects plug-ins.
* Implement modal utilities, such as 3D paint.
* Access mental ray data via the mental ray for 3ds Max SDK.
* Access Biped and Particle Flow through separate interfaces.
* Use 3ds Max Data Exchange Interface (3DXI)—a streamlined interface fine-tuned for game developers—to efficiently transfer 3ds Max data into a game engine.
А мне было интересно услышать мнение того кто пользовался. Можно-ли в 3DS MAX программировать поведение объектов на C#, или это просто набор классов 3DS MAX с помощью которых можно просто писать расширения для самой 3DS MAX? В смысле не превращается-ли с этим расширением MAX в среду программирования для 3D, а то MAX-Script это уж очень убого?!
| 04.06.2009 |
Прочитал в Инете, что Autodesk включит в 9-й MAX поддержку .NET. С .NET и C# я дружу поэтому хотел спросить, в чём собственно эта поддержка заключается? Это замена MAX Script или можно полноценно программировать?
| 04.06.2009 |
Как выключить чертов Axis Constraints ???
Достали меня Axis Constraints! Когда работаешь в режиме Vertex и вершина типа Bezier, то иногда бывает, что маркер для управления изгибом в вершине, попадает, точно на какую нибудь ось. Axis Constraints выставлен, например, в режим XY. А тебе нужно передвинуть маркер вдоль оси X, но при попытке выделить этот маркер, который попадает например на ось Y, чертовы Axis Constraints переключаются в режим Y, и ты с удивлением обнаруживаешь, что можно перемещать только вдоль оси Y. Приходится все время следить не переключилось ли чего куда не надо, а это геморрой
Можно ли эти Axis Constraints вообще выключить и включать их только при необходимости?
В справке смотрел, по поводу выключения ни чего не написано!
| 03.06.2009 |