3Ds MAX 2017

Автор
Сообщение
На сайте c 21.08.2013
Сообщений: 2981
Не резиновая

Autodesk 3Ds MAX 2017 ENG:

Autodesk 3Ds MAX 2017 Part 1

Autodesk 3Ds MAX 2017 Part 2

Use as Serial 666-69696969, 667-98989898, 400-45454545 066-66666666

3Ds MAX Product Key

3ds Max 2017 - 128I1

3ds Max Design 2017 - 495I1

Pill

HELP

Link OnLine HELP

Link OffLine HELP For All Support Lang

Autodesk 3ds Max 2017.2 Update (Jun 15, 2017)

Update 2

What's new/fixed

 

AutoDesk 3ds Max 2017.0.2 Security Fix (Jun 15, 2017)

2017.0.2 Security Fix

ReadMe

Important Note: if you have 3ds Max 2017.2 Update installed, you do not need this Security Fix.

AutoDesk Backburner 2017 (Windows Only) for 3DS Max & Maya 2014-2017 (34.9 Mo)

http://www75.zippyshare.com/v/72VlHuRE/file.html 

AutoDesk 3ds Max 2017.3 (SP3)

ReadMe

Update 3

На сайте c 23.09.2009
Сообщений: 7392
Киев
Цитата Kenzo80:
в 16 есть

нет. Галка Lock Zoom Pan. Ты что то не то говоришь

e6f0ba2e74118ea334af0b73d1711503.jpg

На сайте c 22.02.2013
Сообщений: 27
Tomsk
Мне он нравится! А на счет шейдеров DoCentttt то они там уже давно просто не было движка, кроме iray который полностью раскрывал бы их потенциал

475d194de975856f88ea27052808dc71.png

На сайте c 23.09.2009
Сообщений: 7392
Киев
Цитата B0br0ff:
Похоже вирей с коробки будет поддерживать новые шейдера (Physical Material)

Тут вопрос скорее в другом - будет ли АРТ рендер рендерить виреевские модельки?))

На сайте c 14.11.2014
Сообщений: 61
Цитата DoCentttt:

Тут вопрос скорее в другом - будет ли АРТ рендер рендерить виреевские модельки?))

Я думаю нужно будет конвертировать материалы. В 2017 максе есть встроенный конвертер.

http://area.autodesk.com/blogs/therenderingalliance/what039s-new-for-rendering-in-3ds-max-2017 

881d478aa750a714b62b1fe5a22053b6.jpg

На сайте c 09.01.2014
Сообщений: 3481
Цитата DoCentttt:
нет. Галка Lock Zoom Pan. Ты что то не то говоришь

Я имел в виду 2D pan zoom :)

Глянул - всё норм, оно на месте. А то аж напугал Доцент smiley-pardon.gif

На сайте c 06.08.2013
Сообщений: 1913
Москва
Цитата xt13r:
возникает вопрос: есть ли связь между двумя этими событиями?)

нет. я про арт тут писал еще полгода назад когда он в бэте был, какая тут связь может быть? арнольд в майе будет дефолтным рендером.

DoCentttt, согласен отличный релиз вышел, наконец то в анврапе нет тормозов на хайпол меше, также как и в еполи/емеше если редактировать его. еще сделали орбит поинт ов интерсект навигацию, как в синьке или браше ротейт вокруг курсора, а не меша как раньше.

вот список фич всех, scionik на центре оставил:

Viewport

200% Faster deforming mesh Pprformance (New GPU Based Mesh Builder for DX11 mode)

300-400% Faster large amount of static object performance

Poly/Mesh sub-object edit performance improvement

Poly/Mesh sub-object selection performance improvement

Increased playback and interactive performance using node transform caching

GPU backface cull for deforming object

Shadow cache for better/faster shadow

DarkerEdge mode for backfacing wireframe

New viewport navigation mode : Orbit Point of Interest

Customizable viewport tooltips by preViewportTooltip callback

Per Pixel Camera Map support for nitrous

Reorganized viewport label

Viewport configuration presets

Viewport material override

Performance shader for viewport

New DX mode

Hidden/Frozen/Display as box object will not evaluate/load map

Gamma corrected background playback slowdown fixed

Viewport switching when maximized fixed

More readable viewport label

Thinner and shaper selection outline

Viewport Statistics have been realigned for larger numbers.

UV

Faster UV editor

Faster new Non-Convex packing

Better ABF based peeling

New Freeform mode gizmo

Correct rescale element on multiple object

Move brush

Relax brush

Angle distortion visualization

Area distortion visualization

Sub-object selection preview

Point-to-point selection preview

Symmetrical geometry selection

Mirror axis visualization

New uv template

Rotate/Scale transform type in

Alt + click to erase the seam

SHIFT+Polygon for loop selection

SHIFT+Edge for ring selection

CRTL/SHIFT+ click for sub-object mode conversion

Double click polygon for element selection

Set/Select material id in uv editor

Display only selected polygon in 3d view

Material ID filter sort by id

Tiling settings for checker texture

Pack edge padding

UDIM

MultiTile map

Render multi-tile UVW templtes support

Show multi-tile in UV dialog

View multi-tile in viewport

FBX import/export

Python

pymxs : Complete Maxscript exposure to Python

Python.Import

MAXScript editor and listener Python language support

Include all PySide libraries

Integrate PySideUic package

Simplify API for QWidget attach

Full Native Support for Parenting/Docking Python Tools

with Redraw/Quiet/Undo/Animate/At Level/At Time On Off

Listener mode switch accept undo/redo on indicator

MAXScript type marshalling(point2, point4, quat, eulerangles,angleaxis)

Tuple from MaxScript to Python

Support multithread for Python's execution on Max

Follow standard Python sys.path Rules

Support Quad Poly on MaxPlus

Support AppData Chunk API on MaxPlus

MCG

MCG animation controllers

MCG shape/spline

Time-related nodes

Simulations

Bullet physics support

OpenVDB support

New parameter types(node array, single array, vector4)

Improved bitmap support

Polygon/Element access

Creating empty arrays of specific types

100+ new operators and compounds

200%-500% Performance improvement

Trackview

Improved interactive and scripted performance for modifying animation curves

Buffer Curves

Better default layout

Sticky user defined trackview (persistent between sessions and open close of TV)

Enable/disable TV Autozoom behavior

New Zoom extents mode for selected Keys

Ability to apply horizontal and vertical zoom extents at the same time

Double-click a track view curve to select all of the keys

Scale Values Improvement

Improved Key reduction performance for baked animation 60X improvement

SHIFT-click to remove keys in Add Key mode

Auto-key default frame can be any frame

New Key Editing Tools

Select Next Key

Grow Key Selection

Scale Up/Down Tangents

Mirror Tangent

Nudge: Moves keys to forward or back. Use CTRL, and SHFT as modifiers

Flatten to Average Value. Welds to average value and timeFlatten: Selected keys get same value as first selected key. CTRL Average/Shift last key value. Option to weld.

Ease to Next Key

Split: Duplicates a key and makes the time between them linear

Space Key Evenly

Relax Keys:Smooths out curve

Loop: Mirrors the last keys tangent to the first keys. (By anim range)

Motion Panel

Tracks in list controller can be made active by double clicking in the controller tree view

Empty Tracks and Assigned Controllers can be reset to their default controller type

Controllers can by copied and pasted via the right click menu in the controller tree view

Animation Controllers

Animation preset

Offset controller

MCG LookAt Constraint

MCG Ray to Surface Position Constraint

MCG Ray to Surface Position and Orientation Constraints

MCG Ray to Surface Transform Constraint

MCG 1 DOF Rotation Spring Controller

MCG 3 DOF Rotation Spring Controller

Spinners

Reset to default value

Copy/paste key

Time Configuration

Rescale Time improvement: ”Rescale keys to whole frames” checkbox to force quantization.

Custom Attributes

Pen Attribut Holder style load/save presets of CA via Parameter Editor

Morpher

Unlimited morph target

Skin

Geodesic voxel solver

Heatmap solver

Holding SHIFT for paint/blend weights mode change

HiDPI

Qt based UI

HiDPI compatible UI

New icons and color scheme.

Rendering

New Renderer ART

Physical material

Physical Sun & Sky

Sun Positioner

Noise filter

Scene converter

Map

Color map

Shape map

Text map

TextureObjMask map

Scanline Renderer

Better Scanline multi-core support (up to 128 core)

Mental Ray

GPU GI

Boolean

Carve library based new boolean object

Boolean explorer

Nested boolean

Modeling

New Local Aligned Coordinate

Place Pivot Surface : Direct access working pivot from quadmenu

Sub-Object selection loop preview in epoly

Override subobject pick in epoly

Point to Point selection/preview

New bevel method for Bevel Profile modifier

Mesher Particle Flow 5 million face limit removed

TextPlus

Manipulate Text mode

Values as strings

Advanced bevel with Bevel Profile editor

Large text window

Modifier Stack

Copy/Paste modifiers to multiple objects at once.

IO

.Obj poly export UV fix : safe round trip to zbrush

Performance Evaluation

Maya profiler support

State Sets

Track modifier ON/OFF in viewport and render

Expansion of Composite view to create a new node based render pass system

-Nodes can be dragged out to more easily view your State changes

-Nodes can be created from scratch for a more direct render pass management workflow without tracking/recording

-Support for basic Render Parameters, ART, Vray, Object collections, Object Properties, Material Assignment

Persistent Composite View (you no longer loose your work on close)

Track Vray VFB checkbox for better render element support with Vray

Camera Sequencer Lock Animation Parameter to allow for scaling camera animation when tracks are scaled

Return of Record button by default (can be switched back in preferences)

All docked dialogs now open in their own new tab by default

Alembic

Performance mode support for any object

Proper deformation export when spacewrap applied

Any point3, float, integer support for arbitrary channel import

UV1 animation support

UV2+ vertex order fix

UV channel ID preserved

Material/Face ID preserved

Topology changing mesh does not break material ID

Object name preserved

Full MXS exposure - range, nth frame exposed

Alembic container object icon

Alembic Performance mode Force Caching option

Scene Explorer

Remember visible/frozen state of nested layers when overridden by parent layer

Child layer can not be turned on when parent layer is turned off

Nested layer sort order : layer will be at the top

Hide/Unhide all layers button

Freeze/Unfreeze All layers button

Stingray Support

Stingray live link

Stingray exporter

Simulation CFD Visualization

Import data from a Autodesk CFD using OpenVDB or csv format and visualize the velocity, temperature, and pressure in a variety of ways

Portal - Asset Management App

Creative Market Search

Print Studio Support

беда тут с форматированием текста совсем..

вот на ареа с видосами, ток чет их мало в этом году ( http://area.autodesk.com/blogs/max/introducing-3ds-max-2017 

На сайте c 09.01.2014
Сообщений: 3481

Массивно. Интересует анврап и чота там с моделингом.

Найти бы всё описание на родном.

На сайте c 16.03.2010
Сообщений: 418
Москва
На сайте c 22.12.2010
Сообщений: 440
Да, работа с Edit poly действительно стала заметно резче, даже с моделями 1 000 000 поликов. В 2014-ом это была пытка даже с моделями 100 000 поликов.
На сайте c 21.12.2007
Сообщений: 2065
Санкт-Петербург
Неужто до UV добрались, надо посмотреть.
На сайте c 23.09.2009
Сообщений: 7392
Киев
Нашел плохое. Карта Фалофф не поддерживается артрендером.
На сайте c 31.03.2011
Сообщений: 9795
Renderfarm
DoCentttt ну на falloff и корона ругается, но у арт рендера есть кастомный режим кривой, а не только иор, видимо на замену фаллоффу, главная проблема арт рендера в том, что его не поддерживают рейлклон, форестпах, врейпаттерн, мультискаттер и прочие плагины чувствительные к рендер движкам
На сайте c 09.01.2014
Сообщений: 3481
Цитата xpp_nd_ruphus:
главная проблема арт рендера в том, что его не поддерживают рейлклон, форестпах, врейпаттерн, мультискаттер и прочие плагины чувствительные к рендер движкам

Может выкатят что-то своё))) Кто ж их знает) 

На сайте c 13.02.2016
Сообщений: 36

Установил на одном компе - работает через жопу. Установил на другой комп- вроде всё ок. У меня вопрос по поводу арт рендера. Где sky portals? Люди, которые скидывали рендеры интерьера, как вы делали освещение?   Где render passes? У меня там только пасс фильтра шума.

Цитата xpp_nd_ruphus:
DoCentttt ну на falloff и корона ругается, но у арт рендера есть кастомный режим кривой, а не только иор, видимо на замену фаллоффу
У меня вообще falloff пропал. А что за кривая? Не понял как теперь заменять falloff? Через mix или как? 
А всё нашёл. Он оказывается не отображается при выборе арт-а. Просто всегда пользовался только менталом. А он подерживает всё-всё-всё. И ещё вопрос. Почему у меня если стоит sunposicioner вся геометрия во вьюпорте польностью черная? Одно дело если бы это было из-за кривого освещения. Но я как его кручу всё равно тоже самое. И причём при рендере всё норм. Такое только во вьюпорте. Пробовал разные режимы отображения (dx mode, standart и т.д.). Работает нормально только при perfomance. Но тогда во вьюпорте вприципе все объекты без освещение и все серые.
На сайте c 31.03.2011
Сообщений: 9795
Renderfarm
Kenzo80 это вряд ли, тут скорее другой вариант, что просто iToo адаптирует свои продукты под ART через полгода-год, если рендер станет популярен и будет много заявок на прикручивание, как это сделали для короны, октана и максвелла, а изначально то они были только под вирей и ментал
На сайте c 21.04.2010
Сообщений: 227
Moscow

xpp_nd_ruphus

ушам приятно читать, - в плане хода мысли и суждений.

На сайте c 15.03.2015
Сообщений: 126
Оттуда
Account is banned

Пожизненный бан
еще бы корону 1.4 дождаться и махом перейти)
Репутация: 0
На сайте c 14.12.2014
Сообщений: 2
а так же дождаться v ray

6a147d7cec0683cee9e55df5c9705c4a.jpg

На сайте c 06.08.2015
Сообщений: 114
Россия
Люди, а кто знает, если I-ray и Mental не "вшиты" в прогу, они хотя бы на диске к Максу прилагаются или надо будет их где-то по сусекам искать отдельно как standalone?
На сайте c 24.11.2009
Сообщений: 3624
Москва
Цитата ЕС_Петров:
Люди, а кто знает, если I-ray и Mental не "вшиты" в прогу, они хотя бы на диске к Максу прилагаются или надо будет их где-то по сусекам искать отдельно как standalone?

они входят в комплект инсталляции, надо отдельно поставить

Читают эту тему: